Site icon ΕΣΠΑ Προγράμματα επιχειρήσεων επιδοτήσεις επιχορηγήσεις | espatzis.gr

Στην τελική ευθεία η αξιολόγηση του Αναπτυξιακού Νόμου

Αναπτυξιακός Νόμος 2017 2018 2019

Σε τελική φάση βρίσκεται η αξιολόγηση των επενδυτικών σχεδίων που κατατέθηκαν στον Α΄ Κύκλο του Αναπτυξιακού Νόμου 4399/2016.

Ο Νέος Αναπτυξιακός Νόμος 4399/2016 έγινε Νόμος του Κράτους στις 22 Ιουνίου 2016 και ετέθη ουσιαστικά σε εφαρμογή τον Οκτώβριο του 2016, οπότε και άνοιξαν τα καθεστώτα Γενικής Επιχειρηματικότητας και Νέων Ανεξάρτητων ΜΜΕ. Έκτοτε οι επενδυτές που υπέβαλλαν προτάσεις στον Α.Ν. βρίσκονται σε αναμονή αξιολόγησης των προτάσεώς τους και έκδοσης αποτελεσμάτων.

Η απουσία Επενδυτικού Νόμου επί σειρά ετών λειτούργησε σαν πιεσμένο ελατήριο, καθώς πολλοί επενδυτές ανέμεναν την προκήρυξη του νέου πλαισίου στήριξης των επενδύσεων για να προχωρήσουν σε αιτήσεις, με αποτέλεσμα ο Α΄ Κύκλος του νέου Αναπτυξιακού Νόμου 4399 να γίνει δεκτός με ιδιαίτερα θετική ανταπόκριση από την αγορά, όπως αυτό αποτυπώθηκε στον αριθμό αιτήσεων.

Αντιδράσεις

Η θετική αυτή αντίδραση, που ξεπέρασε κάθε προσδοκία, δεν αποτελεί απαραίτητα προμήνυμα αλλαγής του επενδυτικού κλίματος, καθώς είναι απόρροια της πολυετούς απουσίας αναπτυξιακού πλαισίου, μπορεί όμως υπό προϋποθέσεις να συμβάλλει σημαντικά στην ανάταση του επενδυτικού περιβάλλοντος.

Στα πλαίσια των καθεστώτων του Επενδυτικού Νόμου κατατέθηκαν στον Α΄Κύκλο 800 προτάσεις, συνολικού προϋπολογισμού άνω των 2 δις Ευρώ, με τους κλάδους της αγροδιατροφής, τουρισμού και της βιομηχανίας να κρατούν τα ηνία στο σύνολο των υποβληθέντων φακέλων.
Από τις προτάσεις αυτές, 425 αφορούν στο καθεστώς Γενικής Επιχειρηματικότητας με συνολικό αιτηθέντα προϋπολογισμό άνω 1,2 δις Ευρώ, 210 προτάσεις στο καθεστώς Νέων Ανεξάρτητων ΜΜΕ με συνολικό Π/Υ πλέον των 380 εκ. ευρώ και 160 προτάσεις αφορούν στο καθεστώς Μηχανολογικού Εξοπλισμός με το ύψος των προτάσεων να ξεπερνά τα 400 εκ. Ευρώ.

Κύριο χαρακτηριστικό του Αναπτυξιακού Νόμου 4399 είναι η χορήγηση κυρίως φορολογικής απαλλαγής ως κίνητρο για την διενέργεια επενδύσεων και δευτερευόντως επιδοτήσεων με την κλασσική μορφή. Ως εκ τούτου η μεγάλη ανταπόκριση των επιχειρήσεων δεικνύει την ωριμότητα των κατατεθειμένων προτάσεων και την θετική αξιολόγηση των προοπτικών της κάθε επένδυσης και της οικονομίας γενικότερα.

Εν κατακλείδι

Για την πλήρη αξιοποίηση του νέου Α.Ν. ως εργαλείου για μία ριζικά διαφορετική αναπτυξιακή αντίληψη, η ηγεσία του Υπουργείου Οικονομίας & Ανάπτυξης πρέπει να δώσει μεγαλύτερη έμφαση στα εξής:

1. Ουσιαστική απλοποίηση και επιτάχυνση των διαδικασιών. αξιολόγησης Στο σημείο αυτό μέχρι στιγμής δεν υπάρχουν απτά αποτελέσματα, καθώς ο χρόνος αξιολόγησης και έγκρισης μετριέται ακόμα σε μήνες και χρόνια, ενώ και η γραφειοκρατία στον Νέο Αναπτυξιακό Νόμο παραμένει πολύπλοκη και δαιδαλώδης

2. Εξασφάλιση επαρκών πόρων για τον ένταξη στον Αναπτυξιακό Νόμο των αξιόλογων έργων που περνούν από τα κλαυδιανά δίκρανα της αξιολόγησης που έχει τεθεί σε εφαρμογή

3. Απλοποίηση των διαδικασιών παραλαβής των έργων

4. Σημαντική μείωση του χρόνου αναμονής μέχρι την τελική εξόφληση ενός επενδυτικού σχεδίου, ο οποίος σε πλείστες περιπτώσεις ξεπερνά την δεκαετία από την έναρξη υλοποίησης, με συνέπεια όταν ολοκληρώνεται η αποπληρωμή της επιδότησης μιας επένδυσης, να είναι πλέον καιρός για αντικατάστασή της.

Είναι ιδιαίτερα ενθαρρυντικό ότι η ηγεσία του Υπουργείου Ανάπτυξης, εστιάζοντας στην ενίσχυση της επιχειρηματικότητας, έχει ήδη ενεργοποιήσει διαδικασίες αύξησης του προϋπολογισμού των καθεστώτων του Αναπτυξιακού Νόμου, προκειμένου να καλυφθεί το αυξημένο ενδιαφέρον των επενδυτών, δείχνοντας έμπρακτα την προσήλωση στην προσέλκυση επενδύσεων και αντιστροφή του επενδυτικού κλίματος.

Στα πλαίσια αυτά, και εισπράττοντας το αυξημένο ενδιαφέρον για επενδύσεις, είναι σημαντικό, παράλληλα με την επίλυση των γραφειοκρατικών δυσκαμψιών, να κινηθεί η διαδικασία για την προκήρυξη του Β΄ Κύκλου των καθεστώτων του Αναπτυξιακού Νόμου 4399. Στόχο πρέπει να έχει

Για περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τον Αναπτυξιακό Νόμο 4399 / 2016 δείτε εδώ:

Exit mobile version